CJELOVEČERNJIM KONCERTOM SPLITSKOGA KVARTETA FLAUTA »IMAGINE« OTVORENA ZVONIMIROVA KULTURNA SEZONA – Suvremenim korakom u mitsko

Koncert je otvoren poznatom suitom norveškoga skladatelja Edvarda Griega »Iz Holbergovih vremena«, Op. 40, koja je doživjela mnoge transkrpicije za sastave, a jedna od uspjelijih je svakako i ova za kvartet flauta…
Nastup su zaključile suvremenim djelom američke skladateljice Catherin McMichael »A Gaelic Offering«, jedinstvenim oslikavanjem galske glazbene tradicije

U vremenu u kojemu se kulturne ustanove nalaze na velikoj kušnji i kada se svakim novim danom moraju (iz)boriti da bi održale kulturne programe, solinski je »Zvonimir« među rijetkim ustanovama koja je početkom listopada otvorila novu kulturnu sezonu. Izazovno vrijeme od priređivača zahtijeva pojačan angažman kako bi se pronašao model održivosti programa usprkos ograničenjima koja pred njih postavlja pandemija koronavirusa.
»Zvonimir« je svoj model pronašao, broj mjesta u gledalištu velike dvorane smanjen je na 70 kako bi se zadržala fizička distanca, na ulazu se popisuju svi posjetitelji, obavlja se obvezna dezinfekcija ruku automatskim dispenzerima, mjeri temperatura svakom posjetitelju, nošenje zaštitne maske je obvezno, a oni posjetitelji koji je nemaju mogu je besplatno dobiti na ulazu… Iako se sve skupa u najavi čini kompliciranim u praksi smo svjedočili kako je taj proces tekao vrlo brzo i jednostavno, čemu je doprinijela i visoka disciplina solinske publike koja je u velikom broju pohodila prvi koncert u sezoni.

Kvartet ozbiljnih namjera
Čast da cjelovečernjim koncertom otvori Zvonimirovu kulturnu sezonu 2020./21. pripala je splitskom Kvartetu flauta »Imagine«, osnovanom 2013. kojega čine flautistice mlađe generacije Marija Bašić Markotić, Mila Lapov, Ana Vrvilo i Antonija Mikas. Iza njih je već niz uspješnih nastupa, a program koji su pripremile za solinsku publiku ukazao je kako su njihove umjetničke namjere vrlo ozbiljne.
Koncert je otvoren poznatom suitom norveškoga skladatelja Edvarda Griega »Iz Holbergovih vremena«, Op. 40, u kojoj je skladatelj neoklasicističkim pristupom odao glazbeno priznanje velikom skandinavskom dramatičaru Ludvigu Holbergu s prijelaza 17. u 18. stoljeće. Griegova suita sastoji se od preludija i četiri klasična plesa – sarabande, gavotte, aira i rigaudona, a mnogi je glazbeni kritičari stavljaju uz bok planetarno popularnoj Griegovoj suiti »Peer Gynt«. Iako je izvorno skladana za glasovir, suita »Iz Holbergovih vremena« doživjela je mnoge transkrpicije za druge sastave, a jedna od uspjelijih je svakako i ova za kvartet flauta koje su na solinskomu koncertu mlade glazbenice donijele stilski čisto i tonski ujednačeno, s izraženim osjećajem za glazbenu frazu.
Jedan od najznačajnijih francuskih skladatelja 20. stoljeća Eugène Bozza skladao je 1955. za kvartet flauta skladbu u četiri stavka »Jour d’été a la montagne« kojom nastoji glazbeno dočarati planinski pejzaž u ljetnima danima. Ovu skladbu punu glazbenih i tehničkih izazova Kvartet »Imagine« iznjedrio je sigurno i suvereno. Njihova je interpretacija uspjela dekodirati sva skrivena programatska značenja Bozzine skladbe uz zrelo promišljanje o stilskim obilježjima koja odlikuju kako ovaj komad, tako i njegov cjelokupni opus.

Ukorak sa suvremenim kretanjima
Drugi dio koncerta otvoren je četvetrostavačnom skladbom »Fictions« suvremenoga britanskog skladatelja i flautista Mikea Mowera. Izvedbom ove uzbudljive i izrazito ritmične skladbe, članice Kvarteta pokazale su dobro vladanje elementima suvremene glazbe i da svakako idu ukorak sa suvremenim repertoarnim kretanjima.
Nastup su zaključile još jednim suvremenim djelom američke skladateljice Catherin McMichael pod nazivom »A Gaelic Offering«, kroz čije se stavke »Rose Cottage«, »The Doubtful Wife«, »Lake Solace« i »Describe a Circle« oslikava galska glazbena tradicija koja programom pokušava dozvati duh nekih davnih mitskih vremena. Ovo je pak naročito do izražaja došlo u sporijim, ponešto meditativnim odlomcima, u kojima su članice »Imagina« pokazale izraziti smisao za zajedničko fraziranje, što je uz vrlo dobar zvučni balans i intonaciju, osnova svakoga kvalitetnog komornog ansambla.
Koncert bi u zvučnomu smislu bio znatno dojmljiviji da je održan u Galeriji »Zvonimir« koja je akustički primjerenija ovakvim produkcijama, međutim pridržavanje epidemioloških mjera zahtjeva veći prostor kako bi se zadovoljila propisana fizička distanca. Nastojanja organizatora da se usprkos izazovnim epidemijskim uvjetima realizira planirana kulturna sezona očito je prepoznala i solinska publika koja je popunila sva mjesta u gledalištu te dugim pljeskom na kraju koncerta pozdravila izvođačice, ali na određen način i sve ostale kulturne programe koji nas očekuju u narednim mjesecima.

K. S.

Novi broj Solinske Kronike

posljednji broj solinske kronike

Pratite nas

   Facebook

   RSS

   Newsletter

Zvonimir Solin Newsletter

Najvažnije vijesti u vašem email sandučiću