UČENICI 4.A I 4.D RAZREDA OSNOVNE ŠKOLE DON LOVRE KATIĆA PREDSTAVILI DRAMSKO-SCENSKU IGRU »SOLINSKI KONTRAPUNKT« – Ljubav prema naslijeđu

SOLINSKA KRONIKA 335, 15. srpnja 2022.

Predstava je nastala u sklopu istoimenoga projekta kojega su osmislile učiteljice Anđela Vujević i Jelena Orošnjak s ciljem poticanja učenika na istraživanje kulturne, umjetničke i prirodne baštine svoga grada te upoznavanja s pojmom turizma kao važnoga elementa u razvitku hrvatskoga društva, ali i poštovanja identiteta drugoga

»Svaki grad ima svoju priču, ali svaka je nedopričana jer ona traje dok traje grad!« poručili su učenici 4.a i 4.d razreda Osnovne škole don Lovre Katića na početku prezentacije dramsko-scenske igre »Solinski kontrapunkt« upriličene sredinom lipnja u Javnoj ustanovi u kulturi »Zvonimir« Solin.

Predstava je nastala u sklopu istoimenoga projekta kojega su osmislile učiteljice Anđela Vujević i Jelena Orošnjak s ciljem poticanja učenika na istraživanje kulturne, umjetničke i prirodne baštine svoga grada te upoznavanja s pojmom turizma kao važnoga elementa u razvitku hrvatskoga društva, ali i poštovanja identiteta drugoga.

Sama riječ kontrapunkt predstavlja nešto što je oprečno ili suprotstavljeno čemu, a ipak se uzajamno nadopunjuje i može činiti cjelinu. Tako učenici kroz svoj projekt i finalnu dramsko-scensku igru suprotstavljaju sadašnjost prošlosti, odnosno suvremeni ples događajima iz prošlosti, tradicionalnu glazbu suvremenoj, kostimografiju povijesnih ličnosti kostimografiji djece plesača te rekvizite iz prošlosti suvremenom lutkarstvu u kojem se koriste najrazličitijim predmetima iz svakodnevnog života.

Okupljene je prije početka dramsko-scenske igre pozdravila Anđelka Slavić, ravnateljica OŠ don Lovre Katića koja nije krila zadovoljstvo zbog realizacije ovog vrijednog projekta.

– Naša škola s ponosom nosi ime znamenitog Solinjanina don Lovre Katića, arheologa, povjesničara, književnika i svećenika koji je iskazivao neizmjernu ljubav prema svom rodnom Solinu i domovini Hrvatskoj, ali i prema najmlađima s kojima je često obilazio solinske Starine, učio ih istinskim vrijednostima i prenosio riječi svoga rođaka don Frane Bulića: »Iz kamena povijest, a iz povijesti svijest i budućnost naroda« – istaknula je ravnateljica dodajući kako učenici ove najstarije solinske osmoljetke još od 1998. provode projekt »Čuvari baštine«.

Kroz razne igre, radionice i ples, djeca su mnogo naučila o prošlosti svoga grada

– Doista se trudimo ugraditi u naše najmlađe ljubav prema naslijeđu kako bi ga sačuvali za nove generacije, a izvrsne projekte koje provodimo prepoznali su na nacionalnoj i na međunarodnoj razini te smo postali dio UNESCO mreže udruženih škola. Projekt kojega danas predstavljamo, »Solinski kontrapunkt«, izaziva u nama poseban osjećaj jer ga provode djeca koja su unatoč teškim vremenima izazvanima pandemijom vrijedno radila na njegovoj realizaciji. Moram istaknuti i to da je isječak ove dramsko-scenske igre, prikazan prije dvije godine na smotri LiDraNo, zasluženo izborio prolazak na državnu razinu. Ponosni smo kad vidimo kako naši mladi mogu biti kreativni i razigrani, a istovremeno odgovorni i ozbiljni – rekla je ravnateljica upućujući čestitke učiteljicama koje su osmislile i zajedno sa svojim učenicima provodile projekt te posebno učenicima koji u njemu sudjeluju i roditeljima koji su im pružili bezrezervnu podršku.

»Solinski kontrapunkt« započeo je prije tri godine, a provodio se kroz satove razrednika te izvannastavne aktivnosti, plesnu, multimedijsku, likovnu i turističku grupu te pjevački zbor.

Tijekom satova razrednika učenici su se upoznavali s povijesnim lokalitetima svoga grada i njegovim povijesnim ličnostima te odabrali četiri bitna događaja iz prošlosti koja su uprizorili u spomenutoj dramsko–scenskoj igri kombinirajući suvremeni ples i dramatizaciju. U projekt su se uključili i učenici multimedijske grupe koji su uz pomoć mentorice snimili kratki film, a vrijedan doprinos realizaciji zacrtanih ciljeva dali su i polaznici likovne grupe koji su crtali i slikali viđene motive te pripremili virtualnu izložbu. Djeca su sudjelovala i u izradi scenografije i kostimografije korištene tijekom izvedbe dramsko-scenske igre, a svakako treba naglasiti i to da su u realizaciju projekta bili uključeni i učenici s teškoćama što je cijeloj priči dalo dodatnu dimenziju.

Osvrćući se na ovaj projekt njegove idejne začetnice, učiteljice Anđela Vujević i Jelena Orošnjak, istaknule su važnost istraživanja vlastite tradicije i baštine u razvijanju osjećaja identiteta i pripadnosti narodu.

– Pripadnost narodu povećava osjećaj kolektivnog samopoštovanja, a što više poštujemo narod kojemu pripadamo više cijenimo i sebe i svoje bližnje. Zato je važno provoditi ovakve projekte i u njih uključivati našu djecu koja će biti temelj našeg društva sutra. Provodeći projekt »Solinski kontrapunkt«, koji nam je donio mnogo uzbuđenja, ali i obilje rada i truda, svi su sudionici uživali – rekle su Vujević i Orošnjak dodajući kako su kroz razne igre, radionice i ples, djeca puno naučila o prošlosti svoga grada, a stečeno znanje svakako će prenositi i dalje kao pravi mali čuvari kulturne baštine.

 

Novi broj Solinske Kronike

posljednji broj solinske kronike

Pratite nas

   Facebook

   RSS

   Newsletter

Zvonimir Solin Newsletter

Najvažnije vijesti u vašem email sandučiću