KLASIČNI KONCERTNI RECITAL FILIPA MERČEPA RENOMIRANOG HRVATSKOG UDARALJKAŠA MLAĐE GENERACIJE – Muzikalnost i virtuozitet
SOLINSKA KRONIKA 339, 15. studenoga 2022.
Na početku programa solinskoga koncerta našao se concertino za marimbu pod nazivom »Luminositi« poljskoga skladatelja Tomasza Golinskog, koja se, nakon misterioznog i melodioznog početka, razvija u furiozni ritmički finale s reminiscencijama na početne glazbene motive
U sklopu kulturne sezone 2022./2023. u Galeriji »Zvonimir« Solin klasičnim se koncertnim recitalom predstavio renomirani hrvatski udaraljkaš mlađe generacije Filip Merčep na marimbi, koji svojim projektima neprestano dokazuje da je osoba i umjetnik širokoga spektra interesa i djelovanja.
Tijekom svog školovanja, Filip je postavio čvrste temelje na hrvatskoj glazbenoj sceni prolaskom u finale Eurovizijskog natjecanja mladih glazbenika 2010., u kojemu je kao jedini hrvatski finalist, uz Moniku Leskovar 1998. svirao ispred Bečkoga Rathausa uz pratnju Simfonijskoga orkestra ORF-a.
Od tada je osvojio niz prestižnih glazbenih nagrada poput Nagrade »Ivo Vuljević« Nagrade Zagrebačke filharmonije, Yamaha Scholarship Award za najboljeg udaraljkaša Muzičke akademije u Zagrebu, druge nagrade na Universal Marimba Competition u Belgiji, prve nagrade na natjecanju »Boris Papandopulo« u Zagrebu te diskografske nagrade Porin u kategoriji »Najbolja interpretacija klasične glazbe«.
Na početku programa solinskoga koncerta našao se concertino za marimbu pod nazivom »Luminositi« poljskoga skladatelja Tomasza Golinskog, koja se, nakon misterioznog i melodioznog početka, razvija u furiozni ritmički finale s reminiscencijama na početne glazbene motive.
Uslijedila su nakon toga dva djela poljske skladateljice Anne Ignatowicz, »Toccata« koja ugođajem podsjeća na prethodno izvedenu Golinskijevu skladbu i »Poljska suita« koja je posvećena upravo Filipu Merčepu, a koja je nastala kao svojevrsni glazbeni homagge petorici zaboravljenih poljskih skladatelja.
»Varijacije na japansku dječju temu« japanske skladateljice Kekio Abe, jedan od standarda suvremenog udaraljkaškoga repertoara, donijele su dah orijentalnih glazbenih estetika, a Merčep se završno predstavio i vrlo interesantnim i serioznim vlastitim skladateljskim uratkom »TransPieceFINAL 1.2« za vibrafon i uživo kontroliranu elektroniku.
Solinski ljubitelji klasične glazbe, iako pomalo nenaviknuti na ovakav repertoar, s oduševljenjem su popratili Merčepov nastup koji je, osim atraktivnim programom, plijenio iznimnom muzikalnošću i virtuozitetom, ali i neposrednošću u tumačenju glazbenoga tkiva koje je sezalo od akrobatskih vještina do duboke lirike. Na kraju svakako valja spomenuti da je koncert realiziran uz potporu Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske.