NASTUP ZAGREBAČKO-ROVINJSKOG »ANSAMBLA PRO ‘800« U GLAZBENOMU PROGRAMU SOLINSKOGA »ZVONIMIRA« – Nadahnuto i angažirano

SOLINSKA KRONIKA 15. studenoga 2020. Broj 315

Program kojim se »Ansambl PRO ‘800« predstavio solinskoj publici jedinstven je po upotrebi gitare koja je bila vrlo popularna u Austriji prvih desetljeća 19. stoljeća, a veliku popularnost doživjela je zahvaljući nekolicini talijanskih gitarskih virtuoza koji su svoju slavu stekli u austrijskoj prijestolnici

U glazbenomu programu Javne ustanove u kulturi »Zvonimir« Solin nastupio je zagrebačko-rovinjski »Ansambl PRO ‘800«, koji je nastao iz želje za predstavljanjem glazbe 19. stoljeća na autentičan način. Sastav čine iskusni akademski glazbenici Dani Bošnjak (flauta), Aleksandar Jakopanec (viola) i Domagoj Terzić (gitara), redom istaknuti članovi Zagrebačke filharmonije i nastavnici na vodećim hrvatskim glazbenim školama i učilištima. Upravo su zvuci ovakvih sastava odzvanjali bečkim salonima i vrtovima s početka 19. stoljeća, a vežu se i uz tradiciju kućnoga muziciranja, tzv. »Hausmusika«, iznimno popularnoga u onovremenim srednjoeuropskim građanskim i aristokratskim salonima.
Program kojim se »Ansambl PRO ‘800« predstavio solinskoj publici jedinstven je po upotrebi gitare koja je bila vrlo popularna u Austriji prvih desetljeća 19. stoljeća, a veliku popularnost doživjela je zahvaljući nekolicini talijanskih gitarskih virtuoza koji su svoju slavu stekli u austrijskoj prijestolnici.
Zanimanje za taj instrument pokazao je i poznati austrijski skladatelj Franz Schubert koji je u suradnji sa skladateljem Wenzelom Thomasom Matiegkom, skladao Trio za flautu, gitaru i violu. Ovo peterostavačno djelo »Ansambl PRO ‘800« izveo je nadahnuto i angažirano, poštujući pritom sve stilske posebnosti koje ova opsežna skladba krije. Njihova interpetacija potvrdila je da je ovdje riječ o glazbenicima s velikim iskustvom komornoga muziciranja koji vrlo spretno koreliraju između solističkih i pratećih uloga tvoreći pritom skladnu zvučnu cjelinu koja je zaokupila pažnju slušateljstva.
U godini u kojoj obilježavamo 250. godišnjicu njegova rođenja, teško je zamisliti ozbiljan koncertni program koji ne bi sadržavao i poneko djelo iz impozantnog opusa Ludwiga van Beethovena. »Ansambl PRO ‘800« odlučio se ovom prilikom za Beethovenovu Serenadu u D-duru, op. 8:1 koju je za ovakav trio transkribirao već spomenuti Wenzel Thomas Matiegka. Kao i kod Schuberova trija, Ansambl je i u ovoj izvedbi pokazao odlično poznavanje glazbenih i stilskih zakonitosti prepoznatljivog Beethovenovog skladateljskog rukopisa.
Na koncert je uvršteno i djelo jednoga hrvatskog skladatelja, i to Ivana Padoveca, rođenoga Varaždinca koji je uspješnu skladateljsku i solističku karijeru kao gitarist ostvario u Beču u prvoj polovicu 19. stoljeća. Njegova djela i danas su neizostavna na koncertnim programima ovakvih sastava u Hrvatskoj i inozemstvu. Za solinski koncert »Ansambl PRO ‘800« odabrao je Padovčev nokturno »Lakhu noć« koji je u ovoj instrumentaciji zazvučao otmjeno i toplo, savršeno se uklopivši u ostatak programa.

Novi broj Solinske Kronike

posljednji broj solinske kronike

Pratite nas

   Facebook

   RSS

   Newsletter

Zvonimir Solin Newsletter

Najvažnije vijesti u vašem email sandučiću