SURADNJOM S MUZIČKIM AKADEMIJAMA SOLINSKI DOM »ZVONIMIR« (P)OSTAO OPERNO SREDIŠTE – »Figarov pir« uz korona mjere
SOLINSKA KRONIKA 15. studenoga 2020. Broj 315
U solinskoj produkciji »Figarova pira« koja je podnaslovljenja kao »Priča o ljubavi« nastupili su studenti ili nedavni diplomanti glazbenih akademija u Zagrebu i Splitu, koji su uloge u predstavi pripremali pod mentorstvom red. prof. Giorgia Suriana, red. prof. Chyntije Hansell – Bakić, doc. Žane Marendić Bučević, doc. Terezije Kusanović i izv. prof. Harija Zlodre

Višegodišnja suradnja Javne ustanove u kulturi »Zvonimir« Solin s Muzičkom akademijom u Zagrebu i glazbenim odjelom Umjetničke akademije u Splitu, rezultirala je ovogodišnjom produkcijom operne predstave »Figarov pir« Wolfganga Amadeusa Mozarta u adaptaciji i režiji Giorgia Suriana.
Proslavljeni hrvatski bas Giorgio Surian koji je ostvario respektabilnu međunarodnu karijeru, dugo je godina uspješan i na polju glazbene pedagogije gdje je odgojio čitav niz afirmiranih opernih pjevača mlađe generacije. Solinskom se produkcijom Figarova pira, koja je zbog iznimnoga interesa publike doživjela dvije redovne i jednu dodatnu izvedbu, pokazao i kao talentiran operni redatelj. Surian je tako uz asistenciju Donata Zeke ostvario vrlo dinamičnu i zanimljivu predstavu. Mladi pjevači pokazali su izniman glazbeni i scenski potencijal, a zasigurno ćemo neke od njih uskoro gledati i na velikim opernim pozornicama.
»Figarov pir« komična je opera iz 1786. koju je tridesetogodišnji Mozart skladao po libretu Lorenza de Pontea, temeljenom na scenskoj komediji Pierra Beaumarchaisea. Iako je u Beču prvobitno bilo zabranjeno izvođenje Beaumarchaiseova izvornika zbog izrugivanja s dekadentnom višom klasom, Mozartova je opera, zahvaljujući njegovoj ingenioznoj glazbi zaobišla sve cenzure i postala jedno od najuspješnijih glazbeno-scenskih djela s kraja 18. stoljeća, a i danas se smatra jednim od kanonskih naslova standardnoga opernog repertoara.
U solinskoj produkciji »Figarova pira« koja je podnaslovljenja kao »Priča o ljubavi« nastupili su studenti ili nedavni diplomanti glazbenih akademija u Zagrebu i Splitu, koji su uloge u predstavi pripremali pod mentorstvom red. prof. Giorgia Suriana, red. prof. Chyntije Hansell – Bakić, doc. Žane Marendić Bučević, doc. Terezije Kusanović i izv. prof. Harija Zlodre.
U ulozi grofa Almavive u sve tri solinske izvedbe nastupio je Marin Čargo dok su se u ulozi grofice Almaviva izmjenjivale Ana Malovan i Rahela Ujević. U ulozi Sussane nastupile su Neda Aleksić i Kristina Svalina, Figara je tumačio Benjamin Šuran, dok je zapaženi nastup u ulozi Cherubina ostvarila Nikolina Zovko. U istoj ulozi pojavila se i Dora Klarić, dok je Ani Škorić nastupila u ulozi Marcelline. Vjekoslav Kaštelančić tumačio je dvije uloge, Basilija i Don Curzija. Bartolo je bio Matija Škiljo, a Barbarina Mia Gazdović. Sve tri izvedbe na klaviru je pouzdano pratio prof. Zoran Velić.
Nakon Zajčevog »Nikole Šubića Zrinskog« i Donizettijevog »Ljubavnog napitka«, Mozartov »Figarov pir« treći je naslov koji je iznjedrila suradnja »Zvonimira« sa spomenutim glazbenim akademijama. Izvanredne rekacije publike i visoka posjećenost, koja je u vremenu koronakrize prava rijetkost, dokaz su kvalitete ovih projekata, za koje se nadamo da će se s novim naslovima nastaviti i u budućnosti.
